Monday 19 December 2011

STUDIO CATAN

Semester 3 ditambah dengan studio lain yang memerlukan aku menzahirkan kreativiti aku dalam bidang aseni halus. Studio catan sangat mencabar bagi aku kerana ini merupakan pengalaman pertama menggunakan cat minyak. Aku merasa sendiri bagaimana situasi dalam menggunakan cat minyak yang lambat kering dan berbau. Tapi semua tu tak menghalang aku untuk terus menyelesaikan tugasan tersebut

             Kami diberi 3 pilihan sama ada landskap, figura atau alam benda. Aku memilih figura kerana rasa ingin mencuba. Setelah melalui 3 peringkat akhirnya lec memilih figura orang lelaki memegang wau. Jadi aku dengan rela hati melakarnya di atas kanvas.

           Sepanjang dua bulan tu macam - macam yang berlaku. Adat orang belajar, kalau tak betul masih perlu dibaiki. Think positive. Banyak duit habis beli warna, linseed oil, turpetin, berus, kanvas macam - macam la. Tapi semua tu tak menghalang aku untuk terus menyiapkan catan tersebut hingga selesai. Jom aku kongsi progress penghasilan catan tersebut.


Lapisan pertama

                                  

Glazing

50%

Hampir sempurna
Kuliah terakhir

Yahoo!!!

Bila dah dibenarkan hantar catan tu rasa segala penat tu hilang. Terima kasih kepada Dr Zahuri kerana banyak bagi tunjuk ajar kepada kami. Banyak yang aku dapat belajar sepanjang hampir tiga bulan aku menyiapkan catan ni. Terima kasih sekali lagi, tapi  kalau dapat bagi A lagi best la kot..hehe

No comments:

Post a Comment