Monday 12 December 2011

2 HOUR DRAWING

Untuk 3 minggu ni kami dikehendaki melukis still life, lokasi hanya di dalam studio lukisan yang best tu. Masa mula - mula masuk, wah apa benda ni nak kena lukis ke? Banyak nya barang - barang. Ada blok kayu, kerusi, kain, pasu bunga besar, alat pemadam api, tembikar, kotak, blok silinder dan tengkorak. Tengkorak? hissh seraaammm.

            Masa pertama kali lukis, kami hanya guna kertas bersaiz A2, aku pun dengan yakin pergi cari sudut terbaik dan lukis keseluruhan apa yang aku nampak tu. Tak siap, balik rumah tinggal buat finishing sebab aku ada amik gambar daripada sudut tu.

           OK, minggu seterusnya lukis lagi guna kertas saiz A2, aku dengan dol nya buat lagi macam yang pertama tu. Tapi bila Dr Roskang lalu belakang. Awak lukis semua ke? kesian.....ha yang lukis semua tu buat balik semula..ha?dengan muka toya aku pun keluarkan lah kertas baru..hurmm dengan tak siap hantar lah juga.

             Minggu lagi satu, datang - datang dah la lambat, dr da duduk dekat kerusi belakang. Tanya - tanya kawan kena lukis lagi guna kertas saiz A1. Mak aih lukis lagi? adoi besar pulak tu. Takpa rileks suda. Keluarkan pensel dan start lukis, dalam masa dua jam lukis lah. Aku duduk tempat aku langsung tak berjalan, peduli lah janji aku siap..Maka keluarlah segala eksperi muka yang ntah apa2, dengan Willey yang suka mengacau aku..huh sibuk je











gambar di atas menunjukkan keadaan studio yang masih terkawal selepas jam 1 tengah hari


No comments:

Post a Comment